وبلاگ شخصی علی پیروزمند

اینجا بازتابی‌ از دغدغه‌مندیها، مطالعات و تأملات من، در باب سیاست، جامعه و زندگی است.

دو آماری که باعث میشوند فکر کنم ترامپ دوباره پیروز خواهد شد

الان چند ماهی است که با خودم میگویم ترامپ پیروز است. پس از اینکه ترامب به بیماری مبتلا شد من واقعا دچار تردید شدم و این آنقدری بزرگ بود که بعید نمیدانستم اگر همه‌ی نگاه ها از او برگردانده شود. و حال چند روز مانده به شروع شمارش آرا انتخابات.

(مطالعه 2 دقیقه)

 

برای من یک ایده بسیار حائز اهمیت است که توسط دو آمار پشتیبانی میشود:

ما باید در نظر داشته باشیم که مدل های ریاضی مبتنی بر پیش فرض ها هستند، و درست می توان فرضیه ها را در سال 2020 دشوار دانست. یا به عبارت دیگر، اگر بخواهم آسانتر بگویم "مردم غیرقابل پیش بینی هستند." و این دقیقاً  اگر بخواهم مثال بزنم ما در وسط رویدادی هستیم مثل ماجرای قوی سیاه.

و حالا من دو آمار را برایتان شرح میدهم که نشان میدهند نظرسنجی‌ها درباره پیروز شدن بایدن اشتباه میکنند.

مورد شماره 1.) 56درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند امروز وضعیت بهتری نسبت به 4سال گذشته دارند. (و این یک نظرسنجی است که در سپتامبر انجام شد)

 و مورد شماره 2.) 62درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که راحت نیستند تا در مورد اعتقادات سیاسی خود صجبت کنند.

جالب است توجه شما را به این مسئله جلب کنم که نه تنها 62٪ می گویند که آنها نمی خواهند عقاید خود را به اشتراک بگذارند، بلکه باید در نظر داشت که این اعداد و ارقام به شدت محافظه کارها نیست که می ترسند افکار خود را به اشتراک بگذارند. بلکه این لیبرال ها هستند که از به اشتراک گذاشتن عقاید خود راحت هستند!

(اگر آسانتر بخواهم بگویم: این آمار 62 درصد که راحت نیستند تفکرات خودشان را به اشتراک بگذارند کسانی هستند از خوبان، یعنی آنهایی که راحتند، اعتماد میکنند و به سیستم حقیقت را می‌گویند.) 

من مانند خیلی‌ها متخصص نظرسنجی نیستم و فقط می توانم این را بگویم، یعنی اعتراف کنم که در آن شک دارم. در گفتگو با دوستان لیبرال خود، من دقیقاً همان ارتباط را با جریان اصلی آمریکا احساس می کنم که در سال 2016 دیدیم. یعنی احساس اعتماد به نفس بیش از حد می کنم. به این فکر میکنم که دقیقا همان اتفاق تکرار شود. 

همه‌ای اینها هست و وقتی می بینم که بیشتر مردم فکر می کنند وضعشان بهتر از چهار سال پیش است و اکثر محافظه کاران از به اشتراک گذاشتن نظرات خود می ترسند، کنار هم قراردادن اینها به من می‎گوید که داده های نظرسنجی به احتمال زیاد کج است. و شاید بیشتر از سال 2016 باشد.

اما بهرحال جای اشتباه من هم وجود دارد، شاید بایدن در یک پیروزی قطعی برنده‌ی انتخابات شود.

 

 

 

 

نظرات: (۰) هنوز نظری نیست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">