وبلاگ شخصی علی پیروزمند

اینجا بازتابی‌ از دغدغه‌مندیها، مطالعات و تأملات من، در باب سیاست، جامعه و زندگی است.

کتاب بیدار شدن سم هریس (Waking Up)

خلاصه کتاب بیدار شدن (سم هریس)

Waking Up - Sam Harris

  • هدف مدیتیشن حذف مفهوم خود است.
  • یکی از مفاهیم اصلی این است که بتوانید مشاهده کنید که افکار وارد هشیاری می‌شوند، در مقابل اینکه به شکل ملموس احساس کنید به آنها فکر می‌کنید.
  • ایده این است که بتوانید آگاهی را همانطور که هست تجربه کنید و نه آنطور که خودتان آن را تجربه می‌کنید.(یعنی بدون خود)
  • خروجی این تکنیک این است که فرد بتواند خود را از استرس و فشار زندگی روزمره و دردهای عاطفی/جسمی جدا کند.
  • این را می‌توان با درک اینکه شما آن را تجربه نمی‌کنید صرفا به این دلیل که وجو دندارید انجام می‌‎شود. سپس تجربه دیگری در جهان برای شما می‌شود که آن را بررسی کنید.
  • یکی دیگر از مفاهیم اصلی مدیتیشن درک این موضوع است که شادی به چیزها وابسته نیست و در واقع این پیوند ها می‌تواند به شادی آسیب برساند. خوشبختی واقعی چیزی جز آگاهی شما نیست. نه حتی افکار شماست.

من احتمالا کمی بهتر یاد گرفتم مدیتیشن کنم. 


توجه: این خلاصه های کتاب به عنوان خلاصه‌ای از آنچه که خوانده‌ام طراحی شده‌اند و لزوما همیشه منابع مستقل و کافی‌ای برای کسانی که کتاب را نخوانده‌اند نیستند. هدف آنها این است که اطمینان حاصل کنم که من آنچه را که از هر کتاب یاد می‌گیرم را به خوبی می‌توانم بازیابی کنم. و اگر سالها بعد زمانی نتوانستم محتوای کتاب مد نظر را به یاد آورم، این مولفه‌ها برای بازیابی داده‌های مرتبط به کتاب، مناسب باشند.

 

نظرات: (۰) هنوز نظری نیست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">